Nu blir det Krumellurer

Blev ingen skola idag, orkade inte. Är alldeles för mycket runt omkring nu för att orka med det..

Och nu när jag satte mig vid datorn så kände jag att vad var j*vligt hungrig, men jag är just för tillfälligt för lat för att laga nått komplicerat. Så då kom jag på att jag kan göra Krumellurer. Sånna åt jag alltid när jag var yngre.

Vet ni vad jag menar? - Här har ni receptet iallafall!

Krabbelurer ca 10 st
1.5 dl socker
1 st ägg
2.5 dl mjölk
4.5 dl mjöl
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
Olja att steka i
Ägg och socker vispas luftigt. De övriga ingredienserna blandas i.
Hetta upp smör i en stekpanna och klicka i smeten, stek tills de får fin färg.


Kommentarer
Postat av: ee

asfin blogg!

2010-02-10 @ 12:52:39
URL: http://tiotusensoldater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0