Världens längsta skoldag?

I morse var jätte nära att jag stannade hemma från skolan, kände mig inte frisk nånstans verkligen! Men idag, skulle vi ha PLEM, (planerings eftermiddag, då lärarna planerar vad vi ska göra denna månad) vilken vi har i början av varje månad. Så då slutar allt klasser senast klockan 12. Så jag tänkte, "eftersom vi egentligen slutar 15:15 på måndagar, och idag halv 12, så gör det väl inget att vara hemma? Jag missar ju inte lika mycket". Medans jag nästa sekund tänkte, men eftersom dagen är kort, då är det ju inte lika jobbigt att gå!" Men det slutade med att jag gick, eftersom jag var hemma 3 dagar förra veckan, plus att vi skulle ha lite övningar inför nationella provet i svenska i morgon...

Men när vi står där och väntar utanför klassrummet med no böckerna, så kommer det ingen lärare! Så då gick vi och fråga varför det inte kommer nån. Men då hade hon fårr kräcksjuka så hon var hemma, och lektionen efter det så ska vi ha samma lärare igen, fast i matte. Och nästa, och sista lektionen för dagen skulle vi ha svenska, men den läraren var också sjuk! Så vi fick sluta halv nio... ÅH JAG SOM SKULLE VARA DUKTIG FÖR ATT INTE MISSA INFÖR NATIONELLA!

Så jag och min kompis bestämde oss för att dra till "Lek & Bus landet", haha. Och jag kan ju säga er, att en måndag, klockan elva är det inte direkt mycket folk. Det var vi två, några mammor, och typ 10 fem åringar! HAHA. Men vad gör det? ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0